Burn-Out coaching

Hoe herken je een Burn-Out?

Chronisch vermoeid, doodmoe, hoofdpijn, piekeren. Als een berg opzien tegen de meest eenvoudige handelingen. Dingen die je normaal op de automatische piloot doet nu ineens niet meer zomaar kunnen doen. Slapeloosheid, uitputting, nabij instorting. 

Steeds meer mensen raken volledig opgebrand en uitgeput. Na een periode van langdurige roofbouw en overbelasting, waarin je structureel teveel van jezelf vraagt zowel in privé- als werkomstandigheden, kun je last krijgen van allerlei psychische en lichamelijke klachten.

Wat zijn de symptomen?

  • Concentratieproblemen
  • Vergeetachtigheid
  • Meer fouten maken
  • Veel piekeren
  • Lusteloosheid
  • Emotioneel
  • Besluiteloosheid
  • Slaapproblemen
  • Cynisme
  • Onzekerheid
  • Gevoel van minderwaardigheid

Negeer je klachten niet!

Als je maar door blijft gaan ondanks de klachten, kan dit leiden tot volledige uitputting: Burn-0ut. Je voelt je ziek, kunt niets meer en je kunt het gevoel krijgen de volledige controle over je leven kwijt te zijn. Het is erg belangrijk om de signalen van stress tijdig te herkennen om zo erger te voorkomen. 

Hoe helpt Burn-Out coaching?

Burn-Out coaching helpt je verder bij vragen en gedachten zoals:

  • Hoe krijg ik een betere balans tussen werk en privé?
  • Waar krijg ik energie van?
  • Waar ben ik goed in en welk werk past daarbij?
  • Hoe leer ik mijn grenzen herkennen en aangeven?
  • Hoe krijg ik de controle terug over mijn leven?
  • Hoe herken ik stressklachten of een Burn-Out en hoe voorkom ik deze in de toekomst?

Burn-Out traject

Tijdens een Burn-Out traject vindt eerst een intakegesprek plaats, waarbij we diverse klachten en oorzaken samen doornemen om zo een goed beeld van de situatie te krijgen. Een traject bestaat uit gemiddeld 6 sessies. Mocht blijken dat er meer sessies nodig zijn, dan maken we daar losse afspraken voor.

Tijdens het traject werken we aan het lichamelijke en psychische herstel (ontspanning, toename energie), vervolgens aan de opbouw van de vitaliteit, het verbeteren van zelfmanagement en, indien van toepassing, aan een actieplan voor re-integratie op het werk. 

Je krijgt huiswerk en oefeningen mee, slaap- en eetgewoonten worden bekeken, beweging komt aan bod en het krijgen van een gezonde balans tussen werk en privé. Mochten er specifieke dingen uitkomen waar jij bij geholpen kunt of wilt worden, dan zullen we deze in het actieplan opnemen.